2018. február 15., csütörtök

Könyves Udvarlás Booktag

 

A Valentin-napról lecsúsztam ugyan - egyébként sem hoz lázba az ünnep, nem is terveztem semmit erre a napra, aztán lett egy unboxing :D -, de "utólag" kitöltöttem a Könyves Udvarlás Booktaget, amire Anna hívott ki. És nem, nem tudjuk, miért nincs 7-es pont...biztos valami anti-romantikus szám, vagy ilyesmi :D 

Első fázis - Kezdeti vonzalom - Egy könyv, amit a borítója miatt vettél meg


Szégyentelenül nyílt "titok", hogy szoktam a borító alapján ítélni, bár pusztán a borító miatt nem veszek könyvet, de tény, hogy sokat számít. Először a borító fog meg, aztán a fülszöveg, csak ez után kerülhet sor a vásárlásra - persze vettem már sok kevésbé szép borítójú, de izgalmas fülszövegű könyvet is, szóval ez nem törvényszerű. 
Így voltam A szél nevével például: megláttam az egyik figyeltemnél a könyveket, azonnal elkezdtem utánajárni, hogy miről is szólhat a sorozat. Gyönyörűek ezek a borítók, a történet is fantasztikus és most felejtsük el a tényt, hogy a feledik kötet egy óriási kizsákmányolás, mert az is elképesztően jól néz ki :D, csak az a baj, hogy Rothfuss ücsörög a tojásain...akarom mondani a harmadik rész kéziratán. 
Második fázis - Első benyomás - Egy könyv, amit a fülszövege miatt vettél meg

Na, ez azért sokkal gyakoribb, mint az, hogy csupán egy borító miatt adjak ki pénzt. A legtöbb könyvet a fülszövege miatt veszem meg amúgy. :D De például Mark Lawrence-től a Bolondok hercege ilyen, ráadásul pont most olvasom. Igaz, hogy elsősorban az író miatt néztem rá a könyv adatlapjára, mert az előző sorozatát is szerettem, de végül a fülszöveg győzött meg arról, hogy kell ez a könyv. Tessék, szeressétek ti is:

Mark ​Lawrence egy újabb trilógia erejéig visszatér a Széthullott Birodalomba, hogy ezúttal egy kevésbé ambiciózus hercegről regéljen…
A vörös királynő öreg már, de a Széthullott Birodalom királyai így is mindenki másnál jobban tartanak tőle. Legfélelmetesebb fegyvere a titokzatos Néma Nővér, akit senki sem láthat, de a nevét rettegve emlegetik.
A királynő unokája, a gyáva és részeges nőcsábász, emellett szenvedélyes szerencsejátékos Jalan Kendeth herceg mindössze tizedik az öröklési sorrendben, ám tökéletesen elégedett jelentéktelen szerepével.
A Néma Nővér által állított halálcsapdából megmenekülve sorsa összefonódik Snorri ver Snagasonéval, az ádáz viking harcoséval. Hogy megtörjék a kettejüket egymáshoz béklyózó varázst, útnak indulnak a Széthullott Birodalmon át a jeges észak felé. A Holt Király bérencei elől menekülve számtalan veszéllyel, készséges nőkkel, Skilfarral, a jégboszorkával, sőt, még egy Jorg Ancrath nevű jöttment herceggel és bandájával is találkoznak.
Ám Jalan csak egyetlen dologra vágyik: szabadulni Snorritól, mielőtt a viking óriás küldetése sikerrel jár, és végre farkasszemet nézhet ellenségeivel a Fekete Erődben, a Metsző Jég peremén.
 
Harmadik fázis - Flört - Egy könyv, ami jól van megírva


Aki ismer, tudja, hogy ez a vesszőparipám. Hiába jó az ötlet, ha csapnivaló a stílus, akkor soha nem fog jó értékelést kapni tőlem. Szeretem a szép szavakat, a nyelvi humort és az igényes fogalmazást, és nagyon örülök, ha különleges nyelvezetű könyvre bukkanok. Unom magamat ismételni, de nem győzöm kifejezni csodálatomat Böszörményi Gyula iránt, aki nem csak boszorkányos ügyességgel hitette el velem, hogy egy tizenhat éves lány, de igazán szép és korhű nyelvezetet használ az egész Ambrózy báró esetei sorozatban. Élvezet olvasni minden sorát.
Negyedik fázis - Első randi - Egy könyv, ami sorozat része, és annyira tetszett, hogy azonnal akartad a folytatásokat

Justin Cronin - A szabadulás. Kedvenc.Sorozatom.Ever. Talán ez volt az egyetlen könyv, amit könyvtáriként kezdtem, és sajátként fejeztem be. Az első 200 oldal után azt mondtam, hogy most azonnal kell ebből egy példány. Meg a második részből is. Az, hogy 4 éve várom a befejező kötetet, más lapra tartozik. Nem tudom, lesz e belőle valaha valami, de ha nem, kénytelen leszek nagyon-nagyon sokat angolozni, mert nem akarok úgy meghalni, hogy nem tudtam meg, mi lett a vége. :D

Ötödik fázis - Késő esti telefonbeszélgetések - Egy könyv, ami miatt egész éjjel fennmaradtál 
  
Nem vagyok az a sokáig fennmaradós típus, se olvasás, se tanulás nem foszthat meg a pihenéstől. Nem emlékszem, maradtam e fent valaha is könyv miatt, de ha igen, annyira régen volt, hogy már nem tudom, mi volt az. Ha álmos vagyok, lefekszem, mert úgyse látok ki a fejemből, nincs értelme kínlódni. :D 

Hatodik fázis - Mindig te jársz a fejemben - Egy könyv, amire sokat gondolsz/gondoltál


Vannak könyvek, amik sokáig velünk maradnak még az után is, hogy befejeztük őket. Van, ami a hangulatával hatol olyan mélyen a csontjainkba, hogy még hetekkel később is érezzük azt az érzést, amit kiváltott belőlünk. Van, ami a történetével varázsol el, vagy éppen sokkol. Van, amelyik hosszan elgondolkodtat az élet dolgairól. Ezek az igazán jó könyvek. Az ember, akit Ovénak hívnak tipikusan ilyen könyv. Megnevetett és megríkat, néha olyan gyors egymásutánban, hogy kezded magad skizofrénnek érezni, és a hatására egészen átértékeled az életedet.
Nyolcadik fázis - Találkozás a szülőkkel - Egy könyv, amit ajánlanál a barátaidnak és a családodnak

Rátukmálom a sorozatot arra, akire csak lehet ugye Sógornő? Mert...hát, mert ez a Harry Potter. :D És mert szeretném, hogy minél több ember átélhesse a varázslatot. :)

Kilencedik fázis - Gondolkodás a jövőn - Egy könyv, vagy könyvsorozat, amit a jövőben újra szeretnél olvasni legalább egyszer


Hú, mennyi ilyen van :D De ha 200 évig élnék, az se lenne elég ahhoz a sok könyvhöz, amit még olvasni szeretnék. A Skorpió Vágtát mindenképpen szeretném majd valamikor újraolvasni, nagyon szeretem Maggie könyveit, a stílusát. Igazi mestere a hangulatteremtésnek, ebben a könyvben pedig főleg tökélyre fejlesztette ezt a képességét.
Tizedik fázis - Oszd meg a szeretetet - Kinek küldöd tovább a taget? 

Nem szoktam nagyon továbbküldeni a tageket, most sem szakítom meg ezt a nemes hagyományt. :D Annának viszont köszi a kihívást :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése