2018. január 30., kedd

Cluedo Book Tag

Karácsonyra az Embertől kaptam egy jó kis Cluedo-t, szóval az egész "téli szünet" azzal telt, hogy a család minden tagját megfertőztük vele, és már csak azért hívtak meg magukhoz, hogy vigyük a játékot. :D Viccelek :D Szóval mikor megláttam ezt a Book Taget Anna blogján, egyből lecsaptam rá - köszi! :D

1. Miss Scarlett - A végzet asszonya - Egy könyv, amit csak azért akartál elolvasni, mert gyönyörű a borítója, de később a tartalmát is imádtad.


 

Annak idején, amikor megjelent ez a sorozat, halálosan imádtam a borítóit, ezért is vettem meg, aztán alig tudtam betelni a nézegetésével. Azóta már annyira nem nyűgöz le, a történetet viszont nagyon szeretem, többször megfordult már a fejemben, hogy újra kellene olvasni. Kár, hogy annyi olvasatlan könyv tolakodik elé mindig. 

2. Mrs. Peacock - A társasági asszony - Egy könyv, ami kezdetben visszafogottan indult, nem igazán tetszett, de végül elég jól kiforrta magát és most már bármikor újraolvasnád.

 

Az abszolút nyertes ebben a kategóriában a Leányrablás Budapesten. Eleinte kicsit nehezen ment az olvasás, abszolút hanyagolhatónak éreztem a könyvet, amikor éppen egy hétig a kezembe sem vettem. Azóta a sorozat bekerült a kedvenceim közé, akárhányszor újra tudnám olvasni, és újra is fogom szerintem párszor. :D 

3. Plum professzor - A szellem embere - Egy könyv, aminek igazán érdekes, egyedi, elvont és kissé különc a témája.


Ha különc témáról van szó, szerintem a Kobak viszi a prímet. Mégis mi lehet különcebb egy tizenhat éves srácnál, akinek fejátültetése volt? Totál beteg és ütős alapötlet, nagyon szépen és nagyon kamaszosan kivitelezve. Mellesleg ez volt életem első recenziós példánya :) 
4. Mustard ezredes - Az alfahím - Egy könyv, amit szinte mindenki imád, de Te valamiért mégsem szeretted.

Az a gusztustalanul nagy sztárolás, ami ezt a sorozatot körbeveszi, felfoghatatlan számomra. Nem mennék bele a részletekbe, de nem értem, mire ez a nagy felhajtás. Sablon szereplők. Sablon történet. A lehető legtöbb YA klisét sikerült belenyomorgatni a könyvbe, értem ez alatt például azokat a fordulatokat, amit már az első két oldal után meg lehet jósolni. + Szerintem Pepe Toth pofikáját is könnyen meg lehet unni, ha minden második YA borítóról ő sasol "vetkőztetős" tekintettel. 
5. Green atya - Az aranyifjú - Egy könyv, ami nem az, aminek látszik (értsd: sokkal több van benne és sokkal több meglepetést vagy éppen titkot rejt, mint ahogyan azt mondjuk a fülszöveg alapján gondoltad volna).
  
Hugh Howie Siló sorozata, egyértelműen. Nem vártam volna ezektől a vékony kis könyvektől, hogy ennyi fordulatot tartogatnak, hogy ilyen remekül fel van építve ez a történet, és hogy ennyi gondolatot fognak ébreszteni bennem. Még mindig az egyik legjobban megírt sorozatnak tartom a maga műfajában - szóval olvassátok! :D

6. Dr. Orchid - A zseni - Egy végtelenül okos és körmönfont könyv, ami végül téged is meglepett, rászedett.

Komolyan, átnéztem az elmúlt évek olvasmánylistáját, de nem találtam semmit, amit ide tudnék sorolni.
7. Dr. Black - A méltatlanul elfeledett áldozat - Egy könyv, amit sokan mellőznek, esetleg nem igazán szeretnek, de Te olvastad és valamiért mindig emlékezni fogsz rá.

Azt nem mondom, hogy nem szeretik, de igazságtalanul kevés hypeot kap ez a sorozat, annak ellenére, hogy micsoda ötletparádét vonultat fel. Első világháború gépekkel és génmódosított állatokkal. Nem is mondok többet, oltári. Ha hangulatos könyvet akartok olvasni, ami még sokáig "kísért" a befejezés után is, megtaláltátok. Mindemellett külsőleg is nagyon igényes, öröm kézbe venni. 

8. Cluedo - A klasszikus rejtélyek játéka - A kedvenc krimi/nyomozós/misztikus vagy rejtélyes könyved.


Nem tudok újat mondani, muszáj megint elővennem az Ambrózy báró eseteit. Alapból kevés nyomozós könyvet olvasok, de azok közül is messze viszi a prímet Böszörményi Gyula nem véletlenül nagy sikerű sorozata. Most az utolsó részt teszem ide, az a kedvencem, mert...nos mert az. Aki olvasta, sejtheti, de egyébként remélhetőleg a közeljövőben kifejtem egy értékelésben a dolgot.

Képek forrása: (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése