2017. július 31., hétfő

Hónapbúcsúztató - Július


A július nagyon pörgős és aktív volt, ami a blogolást illeti, szerencsére szinte minden lemaradásomat sikerült pótolnom, és majdnem az összes tervezett bejegyzést is megírtam. Az első júliusi értékelésemet Fredrik Backman A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb című kisregényéről írtam, és bár aranyos és szívhez szóló volt, számomra kezdi elveszíteni az író a varázsát. Ezután egy régebben olvasott és jócskán elmaradt könyvről írtam, A Rudnay-gyilkosságokról, aminek sikerült túlszárnyalnia a sorozat első részét. 
A hónap első Top 5 Szerdája érdekes és számomra nehéz témát adott a bejegyzéshez: olyan könyvekről írtam, amelyekben nincs szerelmi szál. Nem egyszerű ilyet találni mostanában, úgyhogy ha ötletre van szükséged, ajánlom a bejegyzést. :) 
A blog életében másodszor töltöttem ki BookTaget, és annyira élveztem, hogy lehetségesnek tartom, hogy sűrűbben lesz ezentúl ilyesmi.    
Ha már végre sikerült megírnom a Rudnay-bejegyzést, semmi sem állhatta útját a sorozat folytatásának, gyorsan el is olvastam a Beretva és tőrt - és az Ármány és kézfogót is, de arról majd augusztusban lesz szó. :) 
Sok-sok idő elteltével újra Kettőspont bejegyzést írtunk az Emberrel, ezúttal Marko Kloos Frontvonalak című military sci-fije volt terítéken. Hááát, nem mondom, nekem kicsit szenvedős volt a könyv, de meglátjuk, mit tud mutatni a következő részben.
11-én ünnepelte a blog első szülinapját, ennek örömére írtam egy kis összefoglalót az eddigiekről.
Mindenféle túlzás nélkül a 3. Top 5 Szerda témája volt eddig a kedvencem, számomra kedves gyerekkönyveket gyűjtöttem össze, szóval kicsit el is érzékenyültem a nagy nosztalgiázás közepette :D  
Böszörményi Gyula olyan, mint valami megújuló energiaforrás. Mindig képes lenyűgözni, akármilyen témát választ is magának. Ezúttal egy új műfajban mutatta meg magát, a Mindörökké várni című sci-fi antológiája nagyon is megérdemli, hogy kézbe vegyétek. :) Ezután még egy sci-fi következett, az Egy űrállomás-takarító naplója, amit sajnos nem sikerült maradéktalanul megszeretni, de számos ötletes elemet vonultat fel.    
Az utolsó bejegyzésem Top 5 Szerda volt, ezúttal az volt a feladat, hogy távolodjunk el kicsit Amerikától és a nyugati világtól. Érdekes kihívás volt összeszedni ezt az öt könyvet, de úgy gondolom, hogy mindegyik kiváló és olvasásra érdemes mű.
A hónap második felében végre szabadságra mentem, így nem született több bejegyzés, de úgy gondolom, ezzel együtt is sok mindenről sikerült írnom.  

Augusztusi tervek


Nem terveztem olyan sok bejegyzést erre a hónapra, mint az előzőre, hiszen jóformán az összes lemaradásomat sikerült pótolnom, így már csak azok a könyvek vannak hátra, amiket nemrég fejeztem be, vagy éppen folyamatban vannak. Ha minden jól megy, folytatódik a Top 5 Szerda, ismét érdekes témákkal, bár ahogy néztem, megint lesz olyan, amihez nem fogok tudni hozzászólni, de sebaj. Az állandó rovat mellett szeretnék írni a dalai láma önéletrajzáról, inkább ajánlót, semmint értékelést. Még mindig nem tettem le arról, hogy a Góliátot értékeljem, szóval igyekszem ebben a hónapban beiktatni. Ezen kívül szó lesz még az Ármány és kézfogóról - naná, nehogy már Böszörményi nélkül maradjunk! :D -, valamint jövök A hóhér kötelével is. A többi attól függ, hogy mihez lesz kedvem és mivel tudok végezni még augusztusban - minél több, annál jobb, hiszen vészesen közeledik az iskolakezdés, és nem bízom benne, hogy a 3. év könnyebb lesz, mint az eddigiek. Olvasási terveim között szerepel az Itt járt Britt-Marie (helló, Könyvmoly Párbaj! Bele kell húznom :D) és a Bitó és borostyán is. 
A héten még vár rám egy jó kis táboroztatás, aztán kénytelen leszek visszatérni a megszokott hétköznapokhoz - és a blogoláshoz :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése