2016. július 11., hétfő

Bookworm Book Tag


No, amíg végzek az éppen aktuálissal (X), úgy gondoltam, kipróbálom ezt a Book Tag dolgot, kicsit még a bemutatkozáshoz kapcsolódóan. A kérdésekre Barby oldalán bukkantam rá, ezúton köszönöm Neki! :)


Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Nem is tudom, igazából mindig szerettem olvasni, szerintem így születtem :D Mindig érdekeltek a könyvek, aztán szépen megtanultam olvasni 4 éves koromban, magamtól szeretek ezzel hencegni, bocsi :D, onnantól kezdve minden jöhetett. Persze, egy bizonyos érettségi szintig leginkább anyukám könyveinek a gerincéről a címek, szigorúan visszafelé olvasva :D


Általában hol olvasol?
Roppant sablonosan otthon, ágyban olvasós típus vagyok. Szorgalmi időszakban, sulis hétvégéken a vonaton is szoktam, buszon nem bírok, szóval általában nem is buszozok :D Ha nagy ritkán szabad levegőre jutok, és éppen nem csinálok semmit, ott is nekiállok.

 

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Egyet...ja, szép is lenne :D Elkezdek egyet, aztán éppen nincs hozzá hangulatom, elkezdek még egyet...ezt a sormintát lehet folytatni a végtelenségig, nincsenek szigorú elveim, abszolút könyv-bigámista vagyok :D


Melyik a kedvenc műfajod?
Disztópia, fantasy, sci-fi, klasszikus irodalom, de igazából bármi, ami érdekesnek tűnik illetve titokban romantikus lélek vagyok, de ez csak zárójeles megjegyzés :D.


Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
A szürke ötven árnyalatának mi a műfaja? :D Minden esetre olyanokat semmi pénzért, igénytelennek tartom, sajnálom...

 

Van kedvenc könyved?
Van, egy kocsira való kb. Random 5 db: Jókai- Egy az isten, Justin Cronin - A szabadulás, Peter V. Brett- Démon ciklus könyvei, Maggie Stiefvater könyvei (tudom, ez már több, mint 5 :D), Szerb Antal- A Pendragon legenda


Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Nem tudom, még nem értem a végére ;)

 

A könyvtári vagy a saját (vásárol) könyveket szereted jobban?
Könyvtárba mostanában nem járok, mióta megvan az e-book olvasóm, de egyébként imádom a könyvtárakat, és tudom, hogy nem ez volt a kérdés...Általában most már inkább e-book, aztán ha nagyon tetszett, megveszem könyv formátumban is, mert szeretem a polcomon látni. A kedvenc sorozatoknál természetesen csak a könyv verzió jöhet szóba, és természetesen a saját.

 

Jelenleg mit olvasol?
Mindet fel kellene sorolni? :D Kb. 5-6 megkezdett van jelenleg, de amit ma folytatni fogok, az a Sinner Maggie Stiefvatertől.

 

Hol veszed a könyveidet?
Általában a kiadók honlapjain, mert gyarló ember vagyok és szeretem a kedvezményeket. Illetve szoktam az antikvarium.hu-n is rendelni, és néha, ha nagyon kínoz a vásárlási mánia, könyvesboltban is vásárolok.

 

Előrendeltél már valaha könyvet?
Igen, pont nemrégiben csináltam ilyet életemben először, meg is a kaptam a 63. példányt P.V. Brett Napháborújából.

 

Hány könyvet veszel havonta?
Nem szoktam minden hónapban könyvet venni, ahogy említettem, mostanság inkább a minőségre megyek, és nem a mennyiségre.

 

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Azt, hogy teli van velük a szoba :D Amúgy meg nekem annál többet ér a könyv, minél többen olvasták, hiszen mindannyiunknak megvan a maga története...

 

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Van olyan helymilliomos, aki külön tudja tartani őket?

 

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Nem, igazából a felét csak azért vettem meg, mert nem tudtam hova tenni a fene sok pénzemet...persze, hogy el akarom, milyen hülye kérdés ez :D

 

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Eladom, eladományozom, vagy "nehéz szívvel" megtartom. De igyekszem csak azokat a könyveket megtartani, amiket tényleg szeretek, és tudom, hogy fogom még őket olvasni. A másik kategória az érzelmileg kötődős könyvek, amiktől még akkor sem szabadulnék meg, ha utálnám őket. Sok könyvet kapok ajándékba, ezektől nem szeretek megválni.

 

Adományoztál már könyvet?
Igen, pár hónapja a könyvtárnak adtam 2 doboz könyvet, amik csak foglalták nálam a helyet.

 

Volt már könyvstopod?
Hogy önként nem olvastam, vagy hogy olvasói válságom volt? Nem tudom, mit jelent, de mindkettő volt :D

 

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Szerintem nem, de még soha nem költöztem... :D Na, jó, amúgy egy kicsit sok van, amiről tudom, hogy sose fogom többet elolvasni. De rajta vagyok az ügyön.



Képek: moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése