2016. november 2., szerda

Hónapbúcsúztató - Október


Ismét véget ért egy hónap, én meg csak kapkodom a fejem: már megint november, megint jön a vizsgaidőszak (ezzel együtt az olvasott könyvek valószínűleg redukálódni fognak...), megint jön a karácsony és még senkinek nincs kitalálva semmi. Szinte eltelt az év - már megint. 
Az október igazán mozgalmasra sikerült, ebben a hónapban született eddig a legtöbb (12) bejegyzés, és sok mindenben az első volt a blog életében:
  • első nyereményjáték: Mark Lawrence jóvoltából a blog életében először nyereményjáték indult, amire összesen 44-en jelentkeztek. Nagyon örültem ennek a létszámnak, ahhoz képest, hogy először csináltam ilyet, szerintem egész sokan lettünk. :) Itt is köszönöm szépen mindenkinek a részvételt és a lelkesedést, Györe Katalinnak pedig gratulálok a nyereményéhez! (Amiért még nem jelentkezett, szóval legyen kedves, tegye meg, hogy mihamarabb írhassak Marknak:))
  • első recenziós példány: októberben volt szerencsém megkapni életem első (és második :D) recenziós példányát a Merit könyvek jóvoltából, amit hamar sikerült "elfogyasztani", és amit nagyon szerettem. Ez a könyv nem más, mint a Kobak.
  • első blogger megmérettetés: Úgy döntöttem, kipróbálom magam a Könyvmoly Párbajban, szóval beneveztem a 7. körre, és már alig várom, hogy nekiállhassak a választott könyveimnek. Igaz, ez legkorábban jövő kedden történhet meg, de addig is van bőven olvasni- és értékelnivaló. :)
Persze ezeken kívül is sok minden történt októberben. A hónap első értékelése Fredrik Backman: A nagymamám azt üzeni, bocs című könyvéről készült, ezután rendhagyó módon egy sorozatot ajánlottam nektek. Végre sort tudtam keríteni A siló előzménytrilógiájára, A műszakra is, az Örökségről spoilermentesen írtam, a Rendelkezésnél viszont már nem tudtam visszafogni magam, így a spoileres változatot írtam meg először, majd kicsit "megnyestem", így megszülethetett a spoilementes verzió is. Nem mostanában volt, hogy be tudtam fejezni egy sorozatot, szóval képzeletbeli vállveregetés magamnak, amiért a Szerződés is belefért az időmbe. :D Hugh Howey még mindig fantasztikus, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki A silót szerette - aki pedig nem ismeri, minél hamarabb kerítsen rá sort! :) 
Az októberi személyes kedvenc bejegyzésem a Top 5 disztópia, ha meguntad a sablonokat volt, amiben nagy kedvenceimet ajánlottam nektek. Szerettem volna egy olyan válogatást írni, ami egyedi könyveket vonultat fel, okos ötletekkel, fordulatos és kidolgozott történettel. Remélem, hogy ez sikerült, és kezetekbe veszitek valamelyiket - vagy akár mindegyiket. :) 
A nyereményjáték hatására újraolvastam a Tövisek hercegét, ami ismét vegyes érzelmeket váltott ki belőlem - ezúttal viszont folytatni fogom a sorozatot. A hónap utolsó értékelését a Harry Potter és az elátkozott gyermekről írtam, ami számomra nem került be a kánonba, de egyszer mindenképp érdemes elolvasni.
 
Októberben  a leglátogatottabb bejegyzés egy szeptember végi írásom volt, de mégis ide teszem, mert továbbra is aktuális. Ez nem más, mint a Filléres könyvek őszi estékre, ami megjelent az Antikvarium.hu facebook oldalán is - ennek köszönhetően összesen 1998 oldalmegjelenítés kapcsolódik hozzá, ami elképesztő az én kis kezdő blogger szívemnek. :) 
Októberi könyveső


Írtam már korábban, hogy ritkán veszek papíralapú könyvet (persze így is van majdnem 400 db khmkhm..:D), inkább tesztelem ebookban az adott regényt, és ha nagyon odavoltam érte, akkor esetleg úgy döntök, hogy látni szeretném a polcomon. Szóval láthatjátok, hogy kicsit elszaladt velem a ló októberben. Mentségemre szóljon, hogy ebből a kupacból két könyv (Kobak, A jövő harcosai) recenziós példány, kettőt pedig még szeptember közepén rendeltem elő (Alvó óriások, Frontvonalak), de a technika ördöge közbeszólt, és szinte a hónap végén értek ide. Ezeken kívül szert tettem Wolf Gábor Kisvállalati marketing bibliájára, szigorúan munkaügyi célból. Persze elcsábultam az új Harry Potternek, mert most őszintén: ki nem? :D Még akkor is, ha tudtam, hogy sosem érhet az eredeti sorozat nyomába, muszáj a gyűjteményemben tudnom és kész. Ugyanígy voltam Britt-Marie-val is, mert elhatároztam, hogy én most fene nagy Backman-gyűjtő leszek, meg amúgy is nagyon kíváncsi vagyok rá, úgyhogy egyértelműen muszáj volt megvennem. Magyarázkodás vége. :D
 
Lássuk, mi várható novemberben!

Novemberben mindenképp szeretném megírni a két folyamatban lévő recenziómat, az egyiket remélhetőleg még a héten olvashatjátok A jövő harcosairól, a másik pedig a Ciceró kiadó gondozásában 4-én megjelenő Északfi lesz, ha minden jól megy. 
Ezen kívül már októberre terveztem az Alvó óriásokat és vele együtt egy új (még titkos :D) rovat indítását, de ez sajnos a technikai problémák miatt elmaradt, és átcsúszott erre a hónapra.
A Könyvmoly Párbaj is megkezdődik jövőhéten, és máris beterveztem magamnak két listás könyvet, a visek Királyát és A Rudnay-gyilkosságokat. Nagyon remélem, hogy mindkettőre lesz időm - valószínűleg lesz, mert mindent megteszek, csak hogy ne kelljen megírnom a beadandókat. :D 
Hogy ezeken a könyveken kívül miről lesz még szó, azt egyelőre homály fedi - kicsit még előlem is...-, de a hónap folyamán majd alakul a menetrend és igyekszem sok érdekes könyvet és cikket hozni novemberben is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése