2021. április 2., péntek

Dávid Attila: Zeusz papucsa


A könyvet köszönöm az írónak!

Kiadó: Magánkiadás
Megjelenés éve: 2020
Oldalszám: 14 oldal

A történetről

A szerzőt egy pályázat ihlette ennek a novelláskötetnek a megírására. A könyv kilenc különböző történetet tartalmaz, ugyanazzal a címmel: Zeusz papucsa.
 
Véleményem

Nyúlfarknyi, de határozottan érdekes ez a könyv. A Mortához hasonló a koncepció: egyperces variációk egy témára. A cím adott, a történetek azonban roppant változatosak. Amikor belekezdtem az olvasásba, kicsit tartottam attól, hogy végig Zeuszról lesz szó - én körülbelül ennyit tudtam volna kihozni a témából :D -, így kellemesen csalódtam. A szerző nagyon kreatívan használta fel a címet, és bár igen, többször szó esett Zeuszról, mégsem lehetett előre látni, hogy merre fog kifutni az adott történet.

Tetszett, hogy a különböző novelláknak nem csak a sztorija, de a stílusa is különböző, jól elkülönülnek egymástól a beszélők. Némelyik egyperces tanulságos, mások humorosak, de akad köztük kissé nyomasztó, hátborzongató is. Épp emiatt a változatosság miatt mindenki megtalálhatja a kötetben a fogára valót. Ahogy a történetek, úgy azok terjedelme is sokféle: általában egyoldalasak, de találunk a kötetben ennél hosszabb és rövidebb novellákat is. Meglepő módon nekem a legrövidebb, mindössze két bekezdésből álló tetszett a legjobban.

Egy bajom van csak: ahogy már a Morta kapcsán is említettem, nagyon jót tenne a könyvnek egy ügyes szerkesztő, aki kicsit finomítani tudna a szövegeken. Nem maradnának benne például ilyen mondatok: "Meghökkenve nézett a bal oldalán lévő – egyik – dobermannra, de az mozdulatlanul, némán ült." Itt teljesen felesleges a közbeékelés, ahogy sok más helyen is leginkább ez a probléma merül fel. De magánkiadás esetén teljesen érthető, ha egy szerző nem tud a szerkesztésre extra pénzeket fordítani.

Apró hibáitól függetlenül tetszett a Zeusz papucsa, kellemes és különleges olvasmány volt. Különösen ajánlom azoknak, akiknek csak néhány lopott percük akad olvasni - ez a könyv könnyed kikapcsolódást nyújthat számukra.

A könyvet itt tudjátok beszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése